Arne Lapõnin: avati HITSA nutiklass

IMG_1468

18. septembril avati Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuses HITSA Nutiklass. HITSA on Eesti Vabariigi, Tallinna Tehnikaülikooli, Tartu Ülikooli, Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooniettevõtjate Liidu ning Eesti Telekomi asutatud sihtasutus, mille peamiseks eesmärgiks on IKT vahendite kaudu parandada hariduse ning teadus- ja arendustegevuse kvaliteeti. HITSA Nutiklassi eesmärgiks on tutvustada erinevaid tehnoloogilisi vahendeid, mida saaks kasutada õppetöös.

Nutiklassi peamisteks vaatamisväärsusteks on Epsoni interaktiivsed dataprojektorid, mille abil saab kuvada puutetundlikku pilti seinale või isegi lauale. Selliseid projektoreid saab õpetaja kasutada tahvlina, õpilastel oleks aga väga mugav teha grupitöid, kui nad saaksid otse lauale kirjutada ja joonistada.

IMG_1479

HITSA töötajad on mõelnud, kuidas tulla toime paratamatusega, et peaaegu igal lapsel on vähemalt üks nutiseade. Selle asemel, et need tundidest eemal hoida, tuleks õpilastele õpetada, kuidas neid nutikalt koolitöös kasutada. Google Play ja Apple App Store poodides on kummaski juba üle miljoni erinava rakenduse. Ometi kasutavad paljud inimesed rakendusi ainult meelelahutuseks. Kahoot! ja Socrative on suurepärased rakendused kontrollimaks õpilaste
teadmisi. Matemaatika, füüsika, laulmise, kunsti, keeleõppe jaoks on sadu rakendusi, mis muudavad
õppimise lõbusamaks, andmata järgi haridusliku poole pealt. Keemiat ja anatoomiat saab õppida rakenduste abil, mis on üles ehitatud liitreaalsuse (i.k. augmented reality) peale, näiteks Elements 4D ja Anatomy 4D. Veel saab Nutiklassis näha LEGO robootikakomplekte, mida programmeerides saab lahendada praktilisi ülesandeid matemaatikas ja füüsikas.

HITSA Nutiklassi nähes ei tohiks olla mingit kahtlust, et täielik digipööre Eestis on võimalik ja kõigest aja küsimus. HITSA pakub õpetajatele erinevaid koolitusi ja toetab IKT vahendite soetamisel, haridustehnoloogid otsivad interneti sügavustest erinevaid rakendusi ja annavad õpetajatele nõu, kuidas neid oma töös rakendada ja tarkvara arendajad üle terve maailma loovad iga päev midagi uut ja huvitavat. Nüüd peab ka ühiskond mõistma, et integreerides tehnoloogia haridusprotsessi, on võimalik muuta see loovamaks ja huvitamaks ning pikemas perspektiivis saab õpilasi paremini ette edasiseks eluks.